Monday, June 1, 2009

Manis - manis disangka gula... Rupanya darah di siang hari...(Cerpen Bersiri - 5)


(disambung V)

....Persetankan mereka semua (aku syak ini bisik – bisik dari syaitan, bukan dari hatiku).

Tarikh keramat hampir tiba. Kurasa debaran semakin hampir. Debaran Hari Raya sewaktu kanak-kanak pun tak mampu menyamai debaran 23 May 2009 ini. Aku makin resah...

"Abu , apa yang hang menungkan lagi? Hang sedaq tak, awek hang tu ustazah. Hang tau lah, ustazah once dah nak kena mengajaq kat sekolah, mesti depa kalut skit. Takut lah nak kena posting kat Sabah ka, kat Sarawak ka. Ha, nanti depa kena mengajaq kt Tawau Sabah macam si Rahmad Sani tuh, terkedu nanti..Masa tuh, maggi sekalipun dah jadi bubuq dah...”

Nasihat Azrie Prosper sewaktu aku ke Terengganu bulan March lepas terngiang – ngiang di bulu telinga...

Aku nekad. Tiada u-turn. Lampu merah di Traffic Light Giant Kelana Jaya pun aku mampu redah, inikan pula bertunang...

(bersambung...)

2 comments:

Alcapone said...

tngh watpe tu beb..gua dah update blog..tlng sebarkan..tq

Im Single said...

gua menunggu penuh debar.. sila update. (padahal ending gua dah tau)