Monday, June 1, 2009

Manis - manis disangka gula... Rupanya darah di siang hari...(Cerpen Bersiri - 4)

(Gambar Hiasan - sah 3 jam sahaja)




(disambung IV)

....”...Zaman yang terpaksa kutinggalkan secara tiba –tiba? Sanggupkah aku? Apa kata masyarakat? Apa kata kawan – kawan kondo ku? Apa kata kawan – kawan blogger ke? Apa kata kawan – kawan open table ku? Apa kata opis – opis mateku? Apa kata kawan – kawan Penang Mami Nanaku?Dan yang paling mustahak, kawan – kawan dot dot ku?Masihkah mereka mahu mereply sms dan menerima pelawaaan jemputan Theatrical Istana Budaya bersamaku?”

Hatiku mula dibisik syaitan. ”Mana mungkin mereka semua ampuh untuk menerima cerita pertunanganku. Pasti saja mereka bertanya, Kapan bila lo mula cinta – cintaan. Tahu-tahu saja sudah mahu tunangin.”

Air mata ku mengalir bak permata Wah Chan promosi Mothers Day sebulan yang lepas.
Aku nekad. Cerita bener ini hanya hak milik mutlak keluarga guek. Hanya mutlak untuk keluarga tunang guek. Tiada siapa deserve to know about this. Persetankan mereka semua (aku syak ini bisik – bisik dari syaitan, bukan dari hatiku).

(bersambung...)

5 comments:

Pak^Abu said...

AKU SUKA GAMBAR ITU.............

nliana said...

sambung azrie.. jgn tak sambung! aku nak tengok sgt2 tunang pak abu ni... heheheheehehhehehe ;)))

Pak^Abu said...

aku takut ah ngan ko liana..:(

gambar tunang aku?16th june..nantikan..

nliana said...

pak abu - hahaha! ko nak lari mana???

Pak^Abu said...

lari?? berani la lari.. dh kecoh GIA tuh ko amukkan..hahaha