Saturday, April 25, 2009

Jalan - Jalan di PJ. (Classic 2001)





Satu hari lepas semayang Jumaat.

Semayang Jumaat di Masjid Matrik UIA.


Lepas Jumaat, makan nasik ayam di kolej ABC.
Saya kolej ABC.
Berkain pelekat. Manelah tahu ade siswi-siswi yang tastenye lelaki
berkain pelekat.

Saya tak main area2 UKC.
Kolej UKC area - are WUFI. Tengoklah ape jadi ngn kekawan UKC saya.
semuanya Islam sewaktu di Matrik. Sekarang. Entahlah.


Sambil berkain pelekat, saya makan nasik ayam. Dengan Mail Karim. Kami berbincang.

"Mail. Malam ni aku ade plan. Mcm bese."
"Ya Azrie. Apa plan?" soal Mail* dalam loghat utara.



*Mail seorang pelajar yang memiliki rekod jenayah melampaui batas. Namun hatinya lembut dan hitam. Memiliki pengalaman bersekolah di semua SMKA di Pulau Pinang. Kerana dibuang di semua SMKA2 tersebut.Namun menjadi pelajar terbaik di SMKA terakhirnya di waktu Form 5. Mampu join SMKA lain kerana kabel bapaknya.Kelakar? Tak, serius.


"Aku dengar, ade movie baik punya malam nih. Jadi, kita guna laluan biasa."Aku membuahkan idea.

"Aku setuju. Duit biasiswa aku banyak sgt nih. Risau kalau2 tak habis.Apa tajuk movie tersebut?" Mail takabbur.

"Aku rase. ada perkataan2 lord dgn ring." Saya menjawab dgn serius. Tiada pengetahuan pada masa itu kerana tidak membeli surat khabar setiap hari mcm sekarang. Nak buat camane, prepaid hotlink paling murah RM60. Siap boleh jadik negatif RM33. Memang muflis. Topup RM60 balik, dapat RM27 je. Gilo apo.

Selesai makan.
"Azrie, belanja aku.Malam ni, jumpak lepaih Maghrib.Kita lompat sama - sama. Haha" Mail gelak rakus. Memanglah Mail risau duit tak habis. Kedekut nak mampuih. Kedekut piang.











Waktu : 1am

Lokasi: PJ

Kejadian: Berjalan balik ke matrik UIA dari Mid valley.Terpaksa mengikut jalan Bas. kerana tiada pengetahuan 'shortcut' dan sebagainya. Dari Mid Valley, lompat ke Jalan Bangsar, lalu traffic light di TM, berhenti kerana lampu merah. masuk Federal Highway.Singgah sebentar di Vista utk minum air. Lintas Federal Highway, lalu PPUM. Seterusnya berjalan ke matrik.Tertanggal kasut dikejar anjing.Lompat pagar belakang Masjid. Baju Mail koyak tersangkut di pagar.

Alasan kepada terjadinya kejadian di atas:

i) Tambang teksi doublecharge waktu tgh malam. Duit banyak konon.
ii) Tayangan Lord of the Rings mengambil masa selama 3 jam rupanya.

5 comments:

Unknown said...

Hahaha...citer yang menarik...classic sungguh..mengimbau kenangan silam neh...

p/s: bab yang rekod jenayah melampaui batas tu dan perpindahan serata SMKA tu... hahaha...betul2...serius... setuju2...ahaks!!

paiseh said...

bukan time ni lu masih tak pakai jeans ke weyh??

Pak^Abu said...

seluar baju melayu yg nipis tuh..nmpak garis halus lagi suci di bagahian belakang..ahakss..

Che Hassan said...

mase ni sirwalun ginny pun takder
apelagi pakai seh..
lu kan suci
haha

nliana said...

Azrie,
Tgk la blog aku!! aku dah expert hohhh.. sipa ade nuffnang sekali. boleh dpt extra income ni. ko click kat aku punya AD NUFFNANG!