Saturday, November 21, 2015

Years of uncertainty

Tup tup dah penghujung 2015.

Sekarang di workshop dah malas nak observe sbb observe tapi later not practising pun umpama menunggu bulan jatuh ke riba

Teringat blog ini yg tidak diupdate sekian lama.

Sejak terjebak dgn kancah industri perkhidmatan kewangan sedari 2010, umumnya saya mengetahui ini antara industri yg cukup fragile dan begitu sensitive dengan kedudukan ekonomi negara kalau tidak ke tahap ekonomi dunia.

For the last 5 months begitu banyak kedengaran berita palsu ataupun unpalsu bahawa proses downsizing oleh para penyedia perkhidmatan kewangan terutamanya bank2, termasuk juga pemain2 industry oil dan gas.

Watever yang anda might call be it vss or mss or cts or the holy ass or the hole of your ass, ia melambangkan betapa rapuhnya para pemakan gaji yg terlibat di dalam industri2 ini.

Jadi apa yang anda selaku pemakan gaji di dalam industri2 ini boleh buat ialah menguruskan risiko going concern anda. Sebelum anda turut dihadapkan dgn masalah yg sama hasil keputusan kapitalis2 durjana, ayuhlah kita merencana sesuatu sebeltum anda direncanakan....

Ambui seriusnya entry. Damn mmglah serius sbb dah ada anak bini. Anda masih boleh makan maggi tapi keluarga anda ingin diselubungi indo mee jugakkah.