Friday, May 21, 2010

Abung Mokhtar

FUhh minggu ini setiap minit diutilizekan tanpa ragu. Wlaupun kerja kini tidaklah seneraka kerja dahulu namun 8 jam yang diutilizekan every single minute pasti mengheret keletihan yang mengalahkan keletihan tikus yang terperangkap di dalam kuali panas. Innalillah.

Namun apakan daya kerna terpaksa juo saya redahkan sehingga terbenam mentari di malam Jumaat.

Menjadi kepala team memang celaka. Meskipun kerja boleh didelegasi namun dalam otak siapa yang tahu. Argh perut sudah mulai lapar.


Isteri saya di rumah sedia setia menanti dan cuba untuk makan bersama walaupun Maggi sahaja. Walhal saya masih cuba setia di opis tatkala Maghrib mulai dipersempadankan bersama Isya'. Saya yakin mampu pulang ke rumah dan menikmati juadah makan malam bersama dan juadah seterusnya.


Saya berdiskusi dan mengexplain final touch bersama 3 team member bergenderkan feminin yang terdiri 2 mak bayi berusia lingkungan usia 25 ke 30-an dan 1 tunang orang dengan penuh bersemangat.

"I mintak tolong both of u (mak - mak bayi) compare this list, then check with the updated list yang ada dengan u (tunang orang) sekarang. Ini final touch, must settle before 9pm."

"Ok Encik Azrie Prosper, we try our best."

"Satu lagi..." Tiba - tiba......




Tiba - tiba sekonyong bunyi ringtone dari hp saya bergetus rhoma irama merdu. Sape pulak yang berani call time saya buzy2 nih.

"Abang, abang balik lewat lagi tak? Kalau tak sayang makan dulu."

"Sayang makan dululah ye. Abang tak kompem balik pukul berape."

Saya meletak henpon. Huh, perut sudah mula meragang.




Namun kerana tugas dan tanggungjawab kepada negara, saya gagahi jua...

"Ok,satu lagi. U all kena make sure both list should be the same and update accordingly. Abang tak nak esok baru kita rushing to finish up all this."




Muka mak - mak bayi dan tunang orang berkerut. Kira - kira selepas 5 saat, terburai pecah hilai tawa di opis yang sunyi itu.

2 comments:

Im Single said...

haha.. i got it.

Che Hassan said...

kah kah kah..kelako..insane..lumrah orang ade bini..asyik ingat rumah jer