Sunday, April 12, 2009

Pencari Kerja.


Hasrat. Housemate rumah saya.


Kerjanya. Assistant Lecturer di salah sebuah Pusat Pengajian Tinggi Awam.
Hasrat bangga apabila students wanita dalam lingkungan usia 1st year memanggilnya.

"Sir Hasrat, Good Morning."
Hasrat membalas. (Loghat utara)
"Baik - baik je. Tak yah panggil Sir, kata ganti nama Abang Hasrat pun sedap jugak."

Berumur 26 tahun. Dengkurannya ngeri.





Baru - baru ini.

Apabila Lecturer yang diassist oleh Hasrat sudah pulang ke obersea untuk
menyambung pengajiannya, Hasrat terpaksa mencari kerja baru.

Jadi, Hasrat sudah tiada kerja.




Satu malam, saya pulang ke rumah. Hasrat tgh layan internet.
Saya menyapa,"semangat gile lu cari kerja. dah jumpe?"

Hasrat membalas,"susah lah cari kerja sekarang. tensen betul. baik aku keluar lepak minum." Hasrat meninggalkan PC. Internet masih terpasang rapi.


Saya terus menggantikan tempat Hasrat di PC tersebut. Saya tergamam.








"Sejak bila Vivid Entertainment, Tube8 dan Redtube jadi website cari kerja nih?" getus hati saya.

6 comments:

azie said...

la, Hasrat tu nama orang ke?

lainkali bubuh gini (hasrat, (nama sebenar)

oyya, terlambat sudah mau wish. selamat bertunang. kawen jgn lupa jemput,ehehe

Aima Othman said...

hensem tak hasrat? hehehe :p

NAintriplet said...

apa mungkin kalian tidak tahu kerjaya ngetop sekarang "tahan dinding"?hehahha

paiseh said...

peminat dh ada tu. pekata lu kasi ideo pulak. postur tido paling seksi. hahahahhaa..!!

Alcapone said...

bulih je cari keje kat redtube..haha..

azrie hafiz said...

azie: Yes, Hasrat bin Abdullah. Saudara Islam yang baru. Seorang anak yang sah tarafnya.

aim-a: Hasrat hensem. Ala - ala Jepun albino.

NAintriplet: Yah, brengset lo. Patutnya lo dibuangin kerjaan Ramunuin.

Alcapone: Gua rase cari jodoh pun boleh di Redtube.