Tuesday, January 6, 2009

Sepetang di Satu Institusi di Ibu Negeri Selangor

Tuesday. 6 Januari 2009.

2.00pm

Hmm, hamba dikehendaki menghadiri meeting
di salah satu institusi pendidikan terulung negara.
Hmm, meeting mula pukul 3pm. Berkenaan dgn
projek pembangunan salah satu cawangan institusi
tersebut. Hamba bukan lecturer. Hamba cuma minat lecturer je.

2.35pm

Hamba dah lewat. Dari 'Jurang Tengah' menuju ke
institusi tersebut. Mungkin setengah jam boleh sampai.
Hmm, lambat betul driver sampai. Baik hamba naik kereta
hamba jer. Alih2, driver sampai. Alah, driver si datin.
Bukan driver hamba pun.

3.00pm
Dah sampai ke bilik meeting. Laju betullah driver tu drive.

4.30pm
Fakulti BioDiversiti mungkin dibuka di cawangan institusi tersebut.
Fakulti Perladangan pun.

5.00pm
Meeting adjourned. 2 jam yang menarik.
Architects presentation, superb.
Buildings, IBS + Green Concept + Energy Efficient System memang gempak.
Hamba keluar. Menuju ke parking.


5.05pm
Ramai nye siswawati. Hamba tunduk. Sedar tak sedar,
ade sekumpulan siswawati memerhatikan hamba.
Hamba spontantatimus call Abg Nas Melodi untuk
kompemkan yang dia
tak kenal hamba.
Betul, Abg Nas tak kenal hamba.

Sah hamba bukan artis.

Iman hamba sengaja dinaikkan. Hamba tak biasa menjadi
perhatian kanta mata wati-wati, apetah lagi siswawati.
Kanta kamera wartawan Eh! & Hai! & Mango! apetah lagi.

Lantas hamba melangkah laju berdesup2 ke kereta Datin.
Dari jauh hamba dengar kata-kata salah seorg siswawati
tersebut.

"Alah, anak orang kaya. Memanglah tak layan."

Hamba sedih. Baik hamba drive kereta hamba je tadi. Lain kali hamba nak drive sendiri jelah.

8 comments:

paiseh said...

lu mimpi je tuh..
kata dah bedesup kete datin wat lari...kan.? kan..??

M.a.A.s said...

selalu gak gua berada dalam situasi lu ketika berada di universiti tu..gua selalu layan tenis di sane...mungkin gaya permainan ala roger federer gua yg membuatkan gua agak tegar takbur untuk tidak melayan awek2 sane...hahaha

paiseh said...

to aripsamat.. lu main tenis ke main penis..?? gua syak lain je nih..

Che Hassan said...

gua pun biasa gak hendel benda2 cam ni..
nasihat wa.. you keep cool je..
pastu org akan nampak cool a..

keep it up

hahahaak poyoz jek

Pak^Abu said...

maafkan la azrie..dia baru nk mula rasa benda2 nie..dh 26 baru nk rasa..sian..org tak hensem memang macam tuh arep..kita doakan yg terbaik je..hahahahah

reeJal said...

hahahahaa...aku pun tolong gelak same la...pengalaman tu...

reeJal said...

lupe pulak nak tanye..pengalaman lu kena ushar ngan datin-datin takmau cite ka??kakakaa

azrie hafiz said...

Paiseh: Betul, gua mimpi. Gua tak mcm lu, gua mimpi je mampu. Lu dah kahwin, lu gempak.

Arip the next top model: Gua kena belaja dgn lu.

Paiseh: Bab main tenis lu kasik kt arip top model. Bab main penis, lu kasi kat? jeng jen jeng...

Adam Hassan: Pengalaman lu gempak. tapi itu semua pengalaman.

Pak Abu: Life begin at 40. Jadi,sapa mula awal, retire awal. Macam Owen.

Reejal: Lu relek2 sudah, nanti gua kaik luh kontract million2. Life begin at 40, takkan nak lepak dlm opis jer sampai mati, kan?