Wednesday, January 28, 2009

Kill 2 birds with one stone memang efficient, tapi kill 1 bird with two stones serentak memang stylo.



Situasi: Di dalam Lantis, perjalanan menuju Utara, tersangkut di dalam jam.



Aku: Kasanova, gua tau lu tgh drive. Tapi gua punye inquiry kuat lah, macam zaman Renaissance dlm buku Sejarah Peradaban Dunia Form 4 dulu. Dengar citer lu dah takde skandal sejak akhir-akhir ini, betulkah?

Kasanova XXLL: Tuh lah, economy dah down. Sandal pun susah nak dicari, apetah lagi skandal.

Aku: Takper, nanti market dah ok, job offer datanglah. Patah skandal boleh diganti, patah Kaisara takdelah Sari Yanti.

Kasanova XXLL: Ape kejadah nyer lu merepek nih?Aku dah tak main skandal-skandal nih, aku setia pada yang satu.

Aku: Allah?

Kasanova XXLL: La, itu memanglah kompem. Ko ingat Induisme is the way of Life ker?

Aku: Astaghfirullah, ke situ pulak. Lu jangan, gua nak upload dialog nih dalam blog gua nih. Kang reader depan skrin nih kate gua racism plak. Padahal gua Malaysian Raya.

Kasanova XXLL: Aku dah tinggalkan skandal-skandal aku.

Aku: Tak menyesal?

Kasanova XXLL: Bak kate M Naser, "gah sentosa tiada penyesalan, luas pandangan jauh dah berjalan,tak sempurna masih ada kejanggalan, gagal merancang, merancang kegagalan.'

Aku: Pergh, kosanostra betullah.

Kasanova XXLL: Aku nak mereka (yakni skandal - skandal tersebut) hidup dalam kenangan.

Aku: Betul betul betul. Biar 20 tahun akan datang, diorang call Sinar FM, dedicate lagu 'Masih Aku Terasa' dekat lu, dengan ucapan,

" kutujukan lagu ini khas buat skandal yang masih dalam ingatan meskipun saya dah punya tiga anak. Kepadamu, Kasanova XXLL.....Kau tetap dalam ingatan"

Perghhhhh, sadis.

Kasanova XXLL: (Menangis tersedu-aeroback, bukan sedan ye.)

3 comments:

Pak^Abu said...

caller: abang najman..saya nk dedicate lagu "jika kau bercinta lagi" pada bla bla bla..dengan ucapan 'aku tak dapat menghalang..engkau punya kemahuan sendiri..'

abang najman pon2!:ganda 23!!!(kilat sabung menyabung)..hahaha

paiseh said...

Kuhunuskan keris musuh ada pistol
Tradisi kekalkan adaptasi harus betul

erk.. lu ni bile nak betul2 betul nih..? hahahaha.!!

Im Single said...

tersedu aeroback... betul jugak, apsal gua tak terfikir.
word verification: derselec?